PadrãoShiny
Competitivo
In-Game
Base stats
HP
Atk
Def
SpA
SpD
Spe
Level 50
Level 100
125 172
240 334
61 126
117 247
45 106
85 207
45 106
85 207
45 106
85 207
45 106
85 207
Moves que aprende
SV
USM
ORAS
BW
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Assurance Level up | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Body Slam Machine | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Curse Machine | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Defense Curl Level up | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Double-Edge Machine | 120 | 100 | 15 | Tem 33% de recoil. | ||
Ember Level up | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Endeavor Machine | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Endure Level up Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Pledge Machine | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Fire Punch Machine | 75 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Spin Machine | 35 | 85 | 15 | Traps and damages the target for 4-5 turns. | ||
Flame Charge Level up Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Level up Machine | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Head Smash Level up | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Heat Crash Level up Machine | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Machine | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Heavy Slam Machine | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Helping Hand Machine | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Mud-Slap Machine | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Roar Level up Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Rollout Level up | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Smog Level up | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Stomping Tantrum Machine | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Tackle Level up | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Take Down Level up Machine | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Temper Flare Machine | 75 | 100 | 10 | O Power dobra se o último Move do usuário falhou. | ||
Tera Blast Machine | 80 | 100 | 10 | Se Terastalizado: Physical se o Atk > SpA; tipo = Tera Type. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Trailblaze Machine | 50 | 100 | 20 | 100% chance to raise the user's Speed by 1. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. | ||
Zen Headbutt Machine | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Assurance Level up | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Burn Up Egg | 130 | 100 | 5 | User's Fire-type becomes typeless; must be Fire. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Covet Egg Tutor | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Defense Curl Level up | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Ember Level up | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Endeavor Egg Tutor | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Flame Charge Level up Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Level up | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Head Smash Level up | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Heat Crash Level up | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Tutor | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Helping Hand Tutor | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Odor Sleuth Level up | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Level up Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Rollout Level up | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sleep Talk Machine Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Smog Level up | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Stomping Tantrum Tutor | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Superpower Egg Tutor | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Tackle Level up | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Take Down Level up | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Work Up Machine | — | — | 30 | Raises the user's Attack and Sp Atk by 1. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. | ||
Zen Headbutt Tutor | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Assurance Level up | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Covet Egg Tutor | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Defense Curl Level up | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Ember Level up | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Endeavor Egg Tutor | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Flame Charge Level up Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Level up | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Head Smash Level up | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Heat Crash Level up | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Tutor | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Helping Hand Tutor | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Incinerate Machine | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Odor Sleuth Level up | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Level up Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Smash Machine | 40 | 100 | 15 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Rollout Level up | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Secret Power Machine | 70 | 100 | 20 | Effect varies with terrain. (30% paralisar chance) | ||
Sleep Talk Machine Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Smog Level up | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Strength Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Superpower Egg Tutor | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Tackle Level up | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Take Down Level up | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. | ||
Zen Headbutt Tutor | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Assurance Level up | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Covet Egg Tutor | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Defense Curl Level up | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Ember Level up | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Endeavor Egg Tutor | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Flame Charge Level up Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Level up | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Head Smash Level up | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Heat Crash Level up | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Tutor | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Helping Hand Tutor | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Incinerate Machine | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Odor Sleuth Level up | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Level up Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Smash Machine | 40 | 100 | 15 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Rollout Level up | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sleep Talk Egg Tutor | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Smog Level up | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Strength Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Superpower Egg Tutor | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Tackle Level up | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Take Down Level up | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Descrição In-game:
Alpha Sapphire
It loves to eat roasted berries, but sometimes it gets too excited and burns them to a crisp.
Omega Ruby
It can deftly dodge its foe’s attacks while shooting fireballs from its nose. It roasts berries before it eats them.
Exibir mais
Y
It loves to eat roasted berries, but sometimes it gets too excited and burns them to a crisp.
X
It can deftly dodge its foe’s attacks while shooting fireballs from its nose. It roasts berries before it eats them.
White 2
It loves to eat roasted berries, but sometimes it gets too excited and burns them to a crisp.
Black 2
It loves to eat roasted berries, but sometimes it gets too excited and burns them to a crisp.
White
It blows fire through its nose. When it catches a cold, the fire becomes pitch-black smoke instead.
Black
It can deftly dodge its foe’s attacks while shooting fireballs from its nose. It roasts berries before it eats them.
Locais de encontro
Alpha Sapphire
Road 101
Road 101:
- Método: Receive as a gift
- 100% de chance
- Level 5
Omega Ruby
Road 101
Road 101:
- Método: Receive as a gift
- 100% de chance
- Level 5
Exibir mais
White 2
Aspertia City
Aspertia City:
- Método: Receive as a gift
- 100% de chance
- Level 5
Black 2
Aspertia City
Aspertia City:
- Método: Receive as a gift
- 100% de chance
- Level 5
White
Nuvema Town
Nuvema Town:
- Método: Receive as a gift
- 100% de chance
- Level 5
Black
Nuvema Town
Nuvema Town:
- Método: Receive as a gift
- 100% de chance
- Level 5
Moves que aprende
Gen IX
Gen VII
Gen VI
Gen V
Scarlet/Violet
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Endure Level 9 | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Machine | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Curse Machine | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Double-Edge Machine | 120 | 100 | 15 | Tem 33% de recoil. | ||
Endeavor Machine | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Pledge Machine | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Fire Punch Machine | 75 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Spin Machine | 35 | 85 | 15 | Traps and damages the target for 4-5 turns. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flare Blitz Machine | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Heat Crash Machine | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Heat Wave Machine | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Heavy Slam Machine | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Helping Hand Machine | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Mud-Slap Machine | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Stomping Tantrum Machine | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Take Down Machine | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Temper Flare Machine | 75 | 100 | 10 | O Power dobra se o último Move do usuário falhou. | ||
Tera Blast Machine | 80 | 100 | 10 | Se Terastalizado: Physical se o Atk > SpA; tipo = Tera Type. | ||
Trailblaze Machine | 50 | 100 | 20 | 100% chance to raise the user's Speed by 1. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Zen Headbutt Machine | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Odor Sleuth Level 9 | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Work Up Machine | — | — | 30 | Raises the user's Attack and Sp Atk by 1. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Covet Egg | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Endeavor Egg | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Sleep Talk Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Odor Sleuth Level 9 | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Work Up Machine | — | — | 30 | Raises the user's Attack and Sp Atk by 1. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Covet Tutor | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Endeavor Tutor | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Heat Wave Tutor | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Helping Hand Tutor | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Stomping Tantrum Tutor | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Superpower Tutor | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Zen Headbutt Tutor | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Burn Up Egg | 130 | 100 | 5 | User's Fire-type becomes typeless; must be Fire. | ||
Covet Egg | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Endeavor Egg | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Sleep Talk Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Odor Sleuth Level 9 | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Incinerate Machine | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Smash Machine | 40 | 100 | 15 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Strength Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Covet Egg | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Endeavor Egg | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Sleep Talk Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Odor Sleuth Level 9 | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Incinerate Machine | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Smash Machine | 40 | 100 | 15 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Secret Power Machine | 70 | 100 | 20 | Effect varies with terrain. (30% paralisar chance) | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Strength Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Covet Tutor | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Endeavor Tutor | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Heat Wave Tutor | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Helping Hand Tutor | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Superpower Tutor | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Zen Headbutt Tutor | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Covet Egg | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Endeavor Egg | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Sleep Talk Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Sucker Punch Egg | 70 | 100 | 5 | Usually goes first. Fails if target is not attacking. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Odor Sleuth Level 9 | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Incinerate Machine | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Smash Machine | 40 | 100 | 15 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Strength Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Covet Egg | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Endeavor Egg | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Sleep Talk Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tackle Level 1 | 40 | 100 | 35 | Nenhum efeito adicional. | ||
Tail Whip Level 3 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Ember Level 7 | 40 | 100 | 25 | 10% chance to burn the target. | ||
Odor Sleuth Level 9 | — | — | 40 | Fighting, Normal hit Ghost. Evasiveness ignored. | ||
Defense Curl Level 13 | — | — | 40 | Raises the user's Defense by 1. | ||
Flame Charge Level 15 | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Smog Level 19 | 30 | 70 | 20 | 40% chance to envenenar the target. | ||
Rollout Level 21 | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Take Down Level 25 | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Heat Crash Level 27 | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Assurance Level 31 | 60 | 100 | 10 | O Power dobra se o alvo já tiver recebido dano neste turno. | ||
Flamethrower Level 33 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Head Smash Level 37 | 150 | 80 | 5 | Has 1/2 recoil. | ||
Roar Level 39 | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Flare Blitz Level 43 | 120 | 100 | 15 | Has 33% recoil. 10% chance to burn. Thaws user. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Echoed Voice Machine | 40 | 100 | 15 | O Power aumenta quando usado em turnos consecutivos. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Flame Charge Machine | 50 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de aumentar a Speed do usuário em 1 estágio. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Gyro Ball Machine | — | 100 | 5 | More power the slower the user than the target. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Incinerate Machine | 60 | 100 | 15 | Destrói a Berry/Gem dos adversários. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Roar Machine | — | — | 20 | Forces the target to switch to a random ally. | ||
Rock Smash Machine | 40 | 100 | 15 | 50% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Strength Machine | 80 | 100 | 15 | Nenhum efeito adicional. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Taunt Machine | — | 100 | 20 | Target can't use status Moves its next 3 turns. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Covet Tutor | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Endeavor Tutor | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Fire Pledge Tutor | 80 | 100 | 10 | Use com Grass ou Water Pledge para um efeito adicional. | ||
Heat Wave Tutor | 95 | 90 | 10 | 10% chance to burn the foe(s). | ||
Helping Hand Tutor | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Sleep Talk Tutor | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Superpower Tutor | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Body Slam Egg | 85 | 100 | 15 | Tem 30% de chance de paralisar o alvo. | ||
Covet Egg | 60 | 100 | 25 | Se o usuário não tiver nenhum item, ele rouba o do alvo. | ||
Curse Egg | — | — | 10 | Amaldiçoa se o usuário for Ghost. Se não: -1 Spe, +1 Atk, +1 Def. | ||
Endeavor Egg | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Heavy Slam Egg | — | 100 | 10 | More power the heavier the user than the target. | ||
Magnitude Egg | — | 100 | 30 | Hits adjacent Pokemon. Power varies; 2x on Dig. | ||
Sleep Talk Egg | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Superpower Egg | 120 | 100 | 5 | Lowers the user's Attack and Defense by 1. | ||
Thrash Egg | 120 | 100 | 10 | Lasts 2-3 turns. Confuses the user afterwards. | ||
Yawn Egg | — | — | 10 | Puts the target to adormecer after 1 turn. |