PadrãoShiny
Competitivo
In-Game
Abilities
Chlorophyll: Se Sunny Day estiver ativo, a Speed deste Pokémon é duplicada.
Insomnia: This Pokemon cannot fall asleep. Gaining this Ability while asleep cures it.
Moody(H): Boosts a random stat (except accuracy/evasion) +2 and another stat -1 every turn.
Base stats
HP
Atk
Def
SpA
SpD
Spe
Level 50
Level 100
125 172
240 334
101 176
198 346
63 128
121 251
101 176
198 346
63 128
121 251
72 139
139 273
Cadeia evolutiva
2 níveis evolutivos.
Moves que aprende
SV
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bite Level up | 60 | 100 | 25 | Tem 30% de chance de causar flinch. | ||
Bullet Seed Level up Machine | 25 | 100 | 30 | Atinge de 2 a 5 vezes em um turno. | ||
Burning Jealousy Machine | 70 | 100 | 5 | Tem 100% de chance de queimar o alvo que teve um aumento de stat neste turno. | ||
Crunch Level up Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de diminuir a Defense do alvo em 1 estágio. | ||
Endeavor Machine | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Energy Ball Machine | 90 | 100 | 10 | Tem 10% de chance de diminuir Sp. Def do alvo em 1 estágio. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Fang Level up Machine | 65 | 95 | 15 | Tem 10% de chance de queimar. Tem 10% de chance de causar finch. | ||
Flamethrower Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Giga Drain Machine | 75 | 100 | 10 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Giga Impact Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode mover no próximo turno. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Grassy Glide Machine | 55 | 100 | 20 | User on Grassy Terrain: +1 priority. | ||
Grassy Terrain Machine | — | — | 10 | Dura 5 turnos. Pokémon no chão têm +Grass Power, +1/16 HP. | ||
Growth Level up | — | — | 20 | Aumenta o Attack e Sp. Atk do usuário em 1; ou 2 se ensolarado. | ||
Headbutt Level up | 70 | 100 | 15 | 30% chance to causar flinch. | ||
Helping Hand Machine | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Hyper Beam Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode se mover no próximo turno. | ||
Ingrain Egg | — | — | 20 | Traps/grounds user; heals 1/16 HP máximo per turn. | ||
Lash Out Machine | 75 | 100 | 5 | 2x power if the user had a stat lowered this turn. | ||
Leafage Level up | 40 | 100 | 40 | No additional effect. | ||
Leaf Storm Machine | 130 | 90 | 5 | Lowers the user's Sp Atk by 2. | ||
Leech Seed Egg | — | 90 | 10 | 1/8 of target's HP is restored to user every turn. | ||
Leer Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Magical Leaf Machine | 60 | — | 20 | This Move does not check accuracy. | ||
Overheat Level up Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rage Powder Egg | — | — | 20 | Os Moves dos adversários terão o usuário como alvo no turno usado. | ||
Razor Leaf Level up | 55 | 95 | 25 | High critical hit ratio. Hits adjacent foes. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Rollout Egg | 30 | 90 | 20 | Power doubles with each hit. Repeats for 5 turns. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Scary Face Machine | — | 100 | 10 | Lowers the target's Speed by 2. | ||
Seed Bomb Level up Machine | 80 | 100 | 15 | No additional effect. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Level up Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Spicy Extract Level up | — | — | 15 | Raises target's Atk by 2 and lowers its Def by 2. | ||
Stomping Tantrum Machine | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Level up Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Super Fang Machine | — | 90 | 10 | Does damage equal to 1/2 target's current HP. | ||
Take Down Machine | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Temper Flare Machine | 75 | 100 | 10 | O Power dobra se o último Move do usuário falhou. | ||
Tera Blast Machine | 80 | 100 | 10 | Se Terastalizado: Physical se o Atk > SpA; tipo = Tera Type. | ||
Thief Machine | 60 | 100 | 25 | If the user has no item, it steals the target's. | ||
Trailblaze Machine | 50 | 100 | 20 | 100% chance to raise the user's Speed by 1. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Worry Seed Level up Egg | — | 100 | 10 | The target's Ability becomes Insomnia. | ||
Zen Headbutt Level up Machine | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Cadeia evolutiva
2 níveis evolutivos.
Descrição In-game:
Violet
The green head has turned vicious due to the spicy chemicals stimulating its brain. Once it goes on a rampage, there is no stopping it.
Scarlet
The red head converts spicy chemicals into fire energy and blasts the surrounding area with a super spicy stream of flame.
Moves que aprende
Gen IX
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Bite Level 4 | 60 | 100 | 25 | Tem 30% de chance de causar flinch. | ||
Bullet Seed Level 21 | 25 | 100 | 30 | Atinge de 2 a 5 vezes em um turno. | ||
Crunch Level 38 | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de diminuir a Defense do alvo em 1 estágio. | ||
Fire Fang Level 1 | 65 | 95 | 15 | Tem 10% de chance de queimar. Tem 10% de chance de causar finch. | ||
Flamethrower Ao Evoluir | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Growth Level 10 | — | — | 20 | Aumenta o Attack e Sp. Atk do usuário em 1; ou 2 se ensolarado. | ||
Headbutt Level 24 | 70 | 100 | 15 | 30% chance to causar flinch. | ||
Leafage Level 1 | 40 | 100 | 40 | No additional effect. | ||
Leer Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Overheat Level 48 | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Razor Leaf Level 13 | 55 | 95 | 25 | High critical hit ratio. Hits adjacent foes. | ||
Seed Bomb Level 44 | 80 | 100 | 15 | No additional effect. | ||
Solar Beam Level 48 | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Spicy Extract Ao Evoluir | — | — | 15 | Raises target's Atk by 2 and lowers its Def by 2. | ||
Sunny Day Level 17 | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Worry Seed Level 33 | — | 100 | 10 | The target's Ability becomes Insomnia. | ||
Zen Headbutt Level 28 | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Bullet Seed Machine | 25 | 100 | 30 | Atinge de 2 a 5 vezes em um turno. | ||
Burning Jealousy Machine | 70 | 100 | 5 | Tem 100% de chance de queimar o alvo que teve um aumento de stat neste turno. | ||
Crunch Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de diminuir a Defense do alvo em 1 estágio. | ||
Endeavor Machine | — | 100 | 5 | Reduz o HP do alvo para mesmo HP do usuário. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Energy Ball Machine | 90 | 100 | 10 | Tem 10% de chance de diminuir Sp. Def do alvo em 1 estágio. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Fire Blast Machine | 110 | 85 | 5 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Fire Fang Machine | 65 | 95 | 15 | Tem 10% de chance de queimar. Tem 10% de chance de causar finch. | ||
Flamethrower Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de queimar o alvo. | ||
Giga Drain Machine | 75 | 100 | 10 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Giga Impact Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode mover no próximo turno. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Grassy Glide Machine | 55 | 100 | 20 | User on Grassy Terrain: +1 priority. | ||
Grassy Terrain Machine | — | — | 10 | Dura 5 turnos. Pokémon no chão têm +Grass Power, +1/16 HP. | ||
Helping Hand Machine | — | — | 20 | O Power do Move de um aliado adjacente é 1,5x maior neste turno. | ||
Hyper Beam Machine | 150 | 90 | 5 | O usuário não pode se mover no próximo turno. | ||
Lash Out Machine | 75 | 100 | 5 | 2x power if the user had a stat lowered this turn. | ||
Leaf Storm Machine | 130 | 90 | 5 | Lowers the user's Sp Atk by 2. | ||
Magical Leaf Machine | 60 | — | 20 | This Move does not check accuracy. | ||
Overheat Machine | 130 | 90 | 5 | Reduz o Sp. Atk do usuário em 2 estágios. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Scary Face Machine | — | 100 | 10 | Lowers the target's Speed by 2. | ||
Seed Bomb Machine | 80 | 100 | 15 | No additional effect. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Solar Beam Machine | 120 | 100 | 10 | Charges turn 1. Hits turn 2. No charge in sunlight. | ||
Stomping Tantrum Machine | 75 | 100 | 10 | Power doubles if the user's last Move failed. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Sunny Day Machine | — | — | 5 | For 5 turns, intense sunlight powers Fire Moves. | ||
Super Fang Machine | — | 90 | 10 | Does damage equal to 1/2 target's current HP. | ||
Take Down Machine | 90 | 85 | 20 | Tem 1/4 de recoil. | ||
Temper Flare Machine | 75 | 100 | 10 | O Power dobra se o último Move do usuário falhou. | ||
Tera Blast Machine | 80 | 100 | 10 | Se Terastalizado: Physical se o Atk > SpA; tipo = Tera Type. | ||
Thief Machine | 60 | 100 | 25 | If the user has no item, it steals the target's. | ||
Trailblaze Machine | 50 | 100 | 20 | 100% chance to raise the user's Speed by 1. | ||
Will-O-Wisp Machine | — | 85 | 15 | Queima o alvo. | ||
Zen Headbutt Machine | 80 | 90 | 15 | 20% chance to causar flinch. |