PadrãoShiny
Competitivo
In-Game
Base stats
HP
Atk
Def
SpA
SpD
Spe
Level 50
Level 100
104 151
198 292
38 99
72 192
34 93
63 181
59 124
114 243
43 104
81 203
67 134
130 262
Cadeia evolutiva
2 níveis evolutivos.
Moves que aprende
SS
USM
ORAS
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Agility Machine | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Ally Switch Machine | — | — | 15 | User and ally swap positions; using again can fail. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Level up Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Charge Level up | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Dragon Rush Egg | 100 | 75 | 10 | 20% chance to causar flinch. | ||
Dragon Tail Egg | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Electric Terrain Machine | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Electrify Level up | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Electro Ball Machine | — | 100 | 10 | More power the faster the user is than the target. | ||
Electroweb Machine | 55 | 95 | 15 | 100% chance to lower the foe(s) Speed by 1. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Iron Tail Machine | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Mud-Slap Level up | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Parabolic Charge Level up | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Pound Level up | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Quick Attack Level up | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Rising Voltage Tutor | 70 | 100 | 20 | Tem 2x de Power se o alvo estiver em Electric Terrain. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Scale Shot Tutor | 25 | 90 | 20 | Hits 2-5 times. User: -1 Def, +1 Spe after last hit. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Snore Machine | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swift Machine | 60 | — | 20 | Este Move não verifica accuracy. Atinge adversários adjacentes. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Level up Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunderbolt Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Thunder Shock Level up | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Thunder Wave Level up Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Level up Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Agility Egg | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Ally Switch Tutor | — | — | 15 | User and ally swap positions; using again can fail. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Level up Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Camouflage Egg | — | — | 20 | Changes user's type by terrain (default Normal). | ||
Charge Level up | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Charge Beam Machine | 50 | 90 | 10 | 70% chance to raise the user's Sp Atk by 1. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Electric Terrain Egg | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Electrify Level up | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Electroweb Tutor | 55 | 95 | 15 | 100% chance to lower the foe(s) Speed by 1. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Magnet Rise Tutor | — | — | 10 | For 5 turns, the user has immunity to Ground. | ||
Mud-Slap Level up | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Parabolic Charge Level up | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Pound Level up | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psych Up Machine | — | — | 10 | Copies the target's current stat stages. | ||
Quick Attack Level up | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Razor Wind Level up | 80 | 100 | 10 | Charges, then hits foe(s) turn 2. High crit ratio. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Shock Wave Tutor | 60 | — | 20 | This Move does not check accuracy. | ||
Signal Beam Tutor | 75 | 100 | 15 | 10% chance to confuse the target. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunderbolt Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Thunder Shock Level up | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Thunder Wave Level up Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Level up Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
---|---|---|---|---|---|---|
Agility Egg | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Level up Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Camouflage Egg | — | — | 20 | Changes user's type by terrain (default Normal). | ||
Charge Level up | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Charge Beam Machine | 50 | 90 | 10 | 70% chance to raise the user's Sp Atk by 1. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Cut Machine | 50 | 95 | 30 | Nenhum efeito adicional. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Electric Terrain Egg | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Electrify Level up | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Electroweb Tutor | 55 | 95 | 15 | 100% chance to lower the foe(s) Speed by 1. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Flash Machine | — | 100 | 20 | Lowers the target's accuracy by 1. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Magnet Rise Tutor | — | — | 10 | For 5 turns, the user has immunity to Ground. | ||
Mud-Slap Level up | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Parabolic Charge Level up | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Pound Level up | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psych Up Machine | — | — | 10 | Copies the target's current stat stages. | ||
Quick Attack Level up | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Razor Wind Level up | 80 | 100 | 10 | Charges, then hits foe(s) turn 2. High crit ratio. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Secret Power Machine | 70 | 100 | 20 | Effect varies with terrain. (30% paralisar chance) | ||
Shock Wave Tutor | 60 | — | 20 | This Move does not check accuracy. | ||
Signal Beam Tutor | 75 | 100 | 15 | 10% chance to confuse the target. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Tail Whip Level up | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunderbolt Level up Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Thunder Shock Level up | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Thunder Wave Level up Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Level up Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Cadeia evolutiva
2 níveis evolutivos.
Descrição In-game:
Shield
The sun powers this Pokémon’s electricity generation. Interruption of that process stresses Helioptile to the point of weakness.
Sword
When spread, the frills on its head act like solar panels, generating the power behind this Pokémon’s electric moves.
Exibir mais
Alpha Sapphire
The frills on either side of its head have cells that generate electricity when exposed to sunlight.
Omega Ruby
They make their home in deserts. They can generate their energy from basking in the sun, so eating food is not a requirement.
Y
The frills on either side of its head have cells that generate electricity when exposed to sunlight.
X
They make their home in deserts. They can generate their energy from basking in the sun, so eating food is not a requirement.
Locais de encontro
Y
Road 9
Road 9:
- Método: Walking on rough terrain
- 1% de chance
- Level 17
X
Road 9
Road 9:
- Método: Walking on rough terrain
- 1% de chance
- Level 17
Moves que aprende
Gen VIII
Gen VII
Gen VI
Sword/Shield
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Tail Whip Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Mud-Slap Level 1 | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Pound Level 4 | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Thunder Shock Level 8 | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Quick Attack Level 12 | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Charge Level 16 | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Bulldoze Level 20 | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Volt Switch Level 24 | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Parabolic Charge Level 28 | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Thunder Wave Level 32 | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Thunderbolt Level 36 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Electrify Level 40 | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Thunder Level 44 | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Agility Machine | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Ally Switch Machine | — | — | 15 | User and ally swap positions; using again can fail. | ||
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Electric Terrain Machine | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Electro Ball Machine | — | 100 | 10 | More power the faster the user is than the target. | ||
Electroweb Machine | 55 | 95 | 15 | 100% chance to lower the foe(s) Speed by 1. | ||
Endure Machine | — | — | 10 | O usuário sobrevive aos ataques neste turno com pelo menos 1 HP. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Iron Tail Machine | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Snore Machine | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swift Machine | 60 | — | 20 | Este Move não verifica accuracy. Atinge adversários adjacentes. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunder Wave Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Thunderbolt Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Rising Voltage Tutor | 70 | 100 | 20 | Tem 2x de Power se o alvo estiver em Electric Terrain. | ||
Scale Shot Tutor | 25 | 90 | 20 | Hits 2-5 times. User: -1 Def, +1 Spe after last hit. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Dragon Rush Egg | 100 | 75 | 10 | 20% chance to causar flinch. | ||
Dragon Tail Egg | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Pound Level 1 | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Tail Whip Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Shock Level 6 | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Charge Level 11 | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Mud-Slap Level 13 | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Quick Attack Level 17 | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Razor Wind Level 22 | 80 | 100 | 10 | Charges, then hits foe(s) turn 2. High crit ratio. | ||
Parabolic Charge Level 25 | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Thunder Wave Level 31 | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Bulldoze Level 35 | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Volt Switch Level 40 | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Electrify Level 45 | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Thunderbolt Level 49 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Charge Beam Machine | 50 | 90 | 10 | 70% chance to raise the user's Sp Atk by 1. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psych Up Machine | — | — | 10 | Copies the target's current stat stages. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunder Wave Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Thunderbolt Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Agility Egg | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Camouflage Egg | — | — | 20 | Changes user's type by terrain (default Normal). | ||
Electric Terrain Egg | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Pound Level 1 | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Tail Whip Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Shock Level 6 | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Charge Level 11 | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Mud-Slap Level 13 | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Quick Attack Level 17 | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Razor Wind Level 22 | 80 | 100 | 10 | Charges, then hits foe(s) turn 2. High crit ratio. | ||
Parabolic Charge Level 25 | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Thunder Wave Level 31 | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Bulldoze Level 35 | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Volt Switch Level 40 | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Electrify Level 45 | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Thunderbolt Level 49 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Charge Beam Machine | 50 | 90 | 10 | 70% chance to raise the user's Sp Atk by 1. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psych Up Machine | — | — | 10 | Copies the target's current stat stages. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunder Wave Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Thunderbolt Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Ally Switch Tutor | — | — | 15 | User and ally swap positions; using again can fail. | ||
Electroweb Tutor | 55 | 95 | 15 | 100% chance to lower the foe(s) Speed by 1. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Magnet Rise Tutor | — | — | 10 | For 5 turns, the user has immunity to Ground. | ||
Shock Wave Tutor | 60 | — | 20 | This Move does not check accuracy. | ||
Signal Beam Tutor | 75 | 100 | 15 | 10% chance to confuse the target. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Agility Egg | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Camouflage Egg | — | — | 20 | Changes user's type by terrain (default Normal). | ||
Electric Terrain Egg | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Pound Level 1 | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Tail Whip Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Shock Level 6 | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Charge Level 11 | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Mud-Slap Level 13 | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Quick Attack Level 17 | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Razor Wind Level 22 | 80 | 100 | 10 | Charges, then hits foe(s) turn 2. High crit ratio. | ||
Parabolic Charge Level 25 | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Thunder Wave Level 31 | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Bulldoze Level 35 | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Volt Switch Level 40 | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Electrify Level 45 | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Thunderbolt Level 49 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Charge Beam Machine | 50 | 90 | 10 | 70% chance to raise the user's Sp Atk by 1. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Cut Machine | 50 | 95 | 30 | Nenhum efeito adicional. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Flash Machine | — | 100 | 20 | Lowers the target's accuracy by 1. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psych Up Machine | — | — | 10 | Copies the target's current stat stages. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunder Wave Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Thunderbolt Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Agility Egg | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Camouflage Egg | — | — | 20 | Changes user's type by terrain (default Normal). | ||
Electric Terrain Egg | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. |
Level up | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Pound Level 1 | 40 | 100 | 35 | No additional effect. | ||
Tail Whip Level 1 | — | 100 | 30 | Lowers the foe(s) Defense by 1. | ||
Thunder Shock Level 6 | 40 | 100 | 30 | 10% chance to paralyze the target. | ||
Charge Level 11 | — | — | 20 | +1 SpD, user's next Electric Move 2x power. | ||
Mud-Slap Level 13 | 20 | 100 | 10 | 100% chance to lower the target's accuracy by 1. | ||
Quick Attack Level 17 | 40 | 100 | 30 | Usually goes first. | ||
Razor Wind Level 22 | 80 | 100 | 10 | Charges, then hits foe(s) turn 2. High crit ratio. | ||
Parabolic Charge Level 25 | 65 | 100 | 20 | User recovers 50% of the damage dealt. | ||
Thunder Wave Level 31 | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Bulldoze Level 35 | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Volt Switch Level 40 | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Electrify Level 45 | — | — | 20 | Changes the target's Move to Electric this turn. | ||
Thunderbolt Level 49 | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. |
Machine | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Attract Machine | — | 100 | 15 | Um alvo do gênero oposto fica apaixonado. | ||
Bulldoze Machine | 60 | 100 | 20 | Tem 100% de chance de reduzir a Speed de adversários em 1 estágio. | ||
Charge Beam Machine | 50 | 90 | 10 | 70% chance to raise the user's Sp Atk by 1. | ||
Confide Machine | — | — | 20 | Reduz o Sp. Atk do alvo em 1 estágio. | ||
Cut Machine | 50 | 95 | 30 | Nenhum efeito adicional. | ||
Dark Pulse Machine | 80 | 100 | 15 | Tem 20% de chance de causar flinch. | ||
Dig Machine | 80 | 100 | 10 | Escava no subsolo no turno 1, ataca no turno 2. | ||
Double Team Machine | — | — | 15 | Aumenta a evasão do usuário em 1 estágio. | ||
Dragon Tail Machine | 60 | 90 | 10 | Força o alvo a mudar para um aliado aleatório. | ||
Facade Machine | 70 | 100 | 20 | O Power dobra se o usuário estiver com burn/poison/paralysis. | ||
Flash Machine | — | 100 | 20 | Lowers the target's accuracy by 1. | ||
Frustration Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at minimum Happiness. | ||
Grass Knot Machine | — | 100 | 20 | Quanto mais pesado for o alvo, mais Power o move terá. | ||
Hidden Power Machine | 60 | 100 | 15 | O tipo deste Move varia com base nos IVs do usuário. | ||
Light Screen Machine | — | — | 30 | For 5 turns, special damage to allies is halved. | ||
Low Sweep Machine | 65 | 100 | 20 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Protect Machine | — | — | 10 | Prevents Moves from affecting the user this turn. | ||
Psych Up Machine | — | — | 10 | Copies the target's current stat stages. | ||
Rain Dance Machine | — | — | 5 | For 5 turns, heavy rain powers Water Moves. | ||
Rest Machine | — | — | 5 | User sleeps 2 turns and restores HP and status. | ||
Return Machine | — | 100 | 20 | Max 102 power at maximum Happiness. | ||
Rock Slide Machine | 75 | 90 | 10 | 30% chance to make the foe(s) flinch. | ||
Rock Tomb Machine | 60 | 95 | 15 | 100% chance to lower the target's Speed by 1. | ||
Round Machine | 60 | 100 | 15 | Power doubles if others used Round this turn. | ||
Sandstorm Machine | — | — | 10 | For 5 turns, a sandstorm rages. Rock: 1,5x SpD. | ||
Secret Power Machine | 70 | 100 | 20 | Effect varies with terrain. (30% paralisar chance) | ||
Sleep Talk Machine | — | — | 10 | User must be asleep. Uses another known Move. | ||
Substitute Machine | — | — | 10 | O usuário perde 1/4 de seu HP máximo para colocar um substitute. | ||
Surf Machine | 90 | 100 | 15 | Atinge Pokémon adjacentes. Dano duplo em Dive. | ||
Swagger Machine | — | 85 | 15 | Raises the target's Attack by 2 and confuses it. | ||
Thunder Machine | 110 | 70 | 10 | Tem 30% de chance de paralisar. Não erra durante a chuva. | ||
Thunder Wave Machine | — | 90 | 20 | Paralisa o alvo. | ||
Thunderbolt Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 10% de chance de paralisar o alvo. | ||
Toxic Machine | — | 90 | 10 | Envenena gravemente o alvo. Poison-types não podem errar. | ||
U-turn Machine | 70 | 100 | 20 | User switches out after damaging the target. | ||
Volt Switch Machine | 70 | 100 | 20 | O usuário é trocado após causar dano ao alvo. | ||
Wild Charge Machine | 90 | 100 | 15 | Tem 1/4 de recoil. |
Tutor | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Electroweb Tutor | 55 | 95 | 15 | 100% chance to lower the foe(s) Speed by 1. | ||
Iron Tail Tutor | 100 | 75 | 15 | 30% chance to lower the target's Defense by 1. | ||
Magnet Rise Tutor | — | — | 10 | For 5 turns, the user has immunity to Ground. | ||
Shock Wave Tutor | 60 | — | 20 | This Move does not check accuracy. | ||
Signal Beam Tutor | 75 | 100 | 15 | 10% chance to confuse the target. | ||
Snore Tutor | 50 | 100 | 15 | User must be asleep. 30% chance to flinch target. |
Egg | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Move | Tipo | Categoria | Power | PP | Descrição | |
Agility Egg | — | — | 30 | Aumenta a Speed do usuário em 2 estágios. | ||
Camouflage Egg | — | — | 20 | Changes user's type by terrain (default Normal). | ||
Electric Terrain Egg | — | — | 10 | 5 turns. Grounded: +Electric power, can't adormecer. | ||
Glare Egg | — | 100 | 30 | Paralyzes the target. |